Öğretmenlerin mesleki eğimi için tasarlanan ve oyun unsurları kullanan üç boyutlu simülasyon ortamı "Sınıfta", yurt dışında da ilgi görüyor.
TÜBİTAK'ın FATİH Projesi çağrısı kapsamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının, karma gerçeklik ve teknolojilerine dayalı eğitimi amacıyla geliştirilen Sınıfta, ODTÜ ve Siirt Üniversitesinin akademik desteğiyle Ar-Ge faaliyetlerini ODTÜ Teknokent'te sürdüren Simsoft tarafından ürüne dönüştürüldü.
Geliştirme sürecinde Türkiye'nin dört bir yanından binlerce öğretmenin kullanımına sunulan Sınıfta, yurt dışında bu alanda faaliyet gösteren kişi ve kurumların ilgisini çekti.
Proje Araştırmacısı ve ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veysi İşler'in verdiği bilgilere göre, Sınıfta ile gelişen teknoloji ve değişen eğitsel ihtiyaçlara cevap verebilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesi ve halen görevde olan öğretmenlerin bu sürece kolaylıkla uyum göstermesinin sağlanması hedefleniyor.
Proje, Avrupa'nın en köklü üniversitelerinden biri olan ve öğretmen eğitimine yönelik çalışmalarıyla dikkati çeken Köln Üniversitesi'ndeki uzmanların da ilgisini çekti.
İşler, üniversiteden, uygulamanın Almanca'ya çevrilmesi konusunda teklif aldıklarını söyledi. Uygulamanın Almanya'da bunu kullandırılmasının Avrupa ve dünyaya açılma konusunda önemli bir fırsat yaratacağına işaret eden İşler, şöyle konuştu:
"Üniversitedeki öğretmen eğitim merkezinde gelecek yıl yapılacak ve öğretmen eğitiminin dijital hale gelmesiyle ilgili bir konferans var. Burada, öğretmen eğitiminin dijitalleşmesinde kurumların rolleri ne olmalı, ne tür öğrenme metotları kullanılmalı, ne tür kaynak ve medyalara ihtiyaç duyuluyor gibi başlıklarda tartışmalar yapılacak. Aslında tam da bizim hayata geçirdiğimiz projeyi tartışacaklar. Burası, Sınıfta'yı uluslararası arenada duyurmak için iyi bir fırsat. Konferansa Avrupa'nın diğer ülkelerinden katılım olacak. Bize Sınıfta'yı konferansa birlikte sunmayı teklif ettiler."
İşler, projeyi daha da ileri noktalara taşımak amacıyla Avrupa Birliği projelerinden yararlanmak için de birlikte hareket etmeyi planladıklarını belirtti.
Bu iş birliği ile önce Avrupa'ya sonrasında dünyaya açılmayı hedeflediklerini vurgulayan İşler, "Sınıfta'yı, Almanya'daki dünyanın en büyük interaktif eğlence fuarı olan Gamescom'da sunma fırsatı yakaladık. Ürün, daha tamamlanmamışken Amerika, Kenya, Malezya ve Japonya'da görücüye çıkıp ilgi gördü. Bundan sonra ürünü geliştirmeye çalışırken aynı zamanda yeni coğrafyalara ulaşmayı amaçlıyoruz." dedi.
YASAL UYARI:
Yayınlanan köşe yazısı ve haberlerin tüm hakları ESM Yayıncılığa aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.