Meyve öyle bir şeye iyi geliyor ki




Meyvenin bugüne kadar bilinmeyen bir yararı daha ortaya çıktı

Düzenli olarak meyve tüketelerde anevrizma (damarda yırtılma veya genişleme) riskinin daha az olduğu belirlendi.

İsveç'teki Karolinska ve Uppsala üniversitelerinden bilim adamlarının yaptığı araştırma, günde en az 2 meyve (elma, armut, muz, portakal veya diğer turunçgillerden) tüketenlerde damar genişleme riskinin yüzde 25 ve yırtılması riskinin ise yüzde 43 azaldığını gösterdi.

Araştırmacılar, 13 yıl boyunca 46-84 yaşındaki 80 binden fazla kişinin sağlık durumu ve meyve-sebze tüketme alışkanlığını inceledi. Tüketim miktarına göre anevrizma riskinin azaldığının belirlendiği araştırmada, meyvelerin sigara içenlerde de olumlu etkisi olduğu vurgulandı. Bilim adamları, meyvelerdeki antioksidanların bu olumlu etkiyi sağlıyor olabileceğine dikkati çekti.

"Circulation" dergisinde yayımlanan araştırmada, anevrizmaya etkisi bulunmasa da sebzelerin başka hastalıklara yakalanma riskini azalttığının görüldüğü belirtildi.

Aort denilen ana atar damarın karın kısmındaki bolümünde damar duvarındaki zayıflamış bölümden gelişen genişlemeye abdominal aort anevrizması (AAA) adı veriliyor. Yırtılma riskinin yüksek olduğu geniş anevrizmalar, acilen tedavi edilmediği takdirde ölümle sonuçlanan kanamalara neden oluyor.

YASAL UYARI:

Yayınlanan köşe yazısı ve haberlerin tüm hakları ESM Yayıncılığa aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.



Egitimtercihi.com
5846 Sayılı Telif Hakları Kanunu gereğince, bu sitede yer alan yazı, fotoğraf ve benzeri dokümanlar, izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden kesinlikle kullanılamaz. Bilgilerin doğru yansıtılması için her türlü özen gösterilmiş olmakla birlikte olası yayın hatalarından site yönetimi ve editörleri sorumlu tutulamaz.